2009. szeptember 4., péntek

Út a semmibe

Tegnap úgy gondoltam, hogy kimegyek bringával Gödre az egyik barátomhoz.

Mivel egyszer már Gödről Zebegénybe eltekertünk a barátainkkal, azt gondoltam, hogy Budapestről van bringaút Gödre is.

Vagy nincs, vagy nem találtam meg.

Mindenesetre elindultam Budáról és mivel a Megyeri hídon sem mentem még át bringával, ezt is szerettem volna kipróbálni. Idáig sikerült is, csodás út van a hídig és a hídra is hamar feltaláltam. A felvezető út is mintaszerű, a hídon áttekerni élmény, még meg is álltam nézelődni a közepe felé. A lehajtással sem volt gond, a 2-es út melletti bringaúton találtam magamat.

Az az út is bíztató volt, egészen a kavicsbányákig. Itt ugyanis egyszercsak megszűnt, lehetőség sem volt elmenni mellékutcákra. A 2-esen kerékpárral behajtani tilos tábla...

Út a semmibe.

Aki építette, mire gondolt? Megépítjük idáig, hadd bringázzanak. Majd a végén visszafordulnak.

Hát én nem. Szerencsére a padka jó széles, így nem az úton, hanem a mellette lévő kavicson tekertem 3 kilométer Dunakesziig. Dunakeszin már találtam mellékutcát, és viszonylag könnyen rátaláltam a kerékpárútra, amely innen nekem nagyon megfelelt. Kifejezetten élveztem és pont a barátomék házától 10 méterre halad el. Ideális.

Elintéztem a dolgomat és elindultam hazafelé. Azt gondoltam, hogy valamit elronthattam, mert visszafelé a táblák nagyjából 100-szor mutatták, hogy Budapest kerékpárúton jobbra, balra egyenesen, stb.

Na, mondom legalább visszafelé megtalálom az utat és legközelebb idefelé sem kell keresgélni.

De nem.

Egyszer csak elfogytak a táblák és kutya közönséges úton találtam magamat. Hogy merre, hogyan, arról sejtésem sem volt, így kábé tartottam Bp irányába. Ugyanígy - bár a Duna partjára törekedtem - egyszer csak megint a 2-esen találtam magamat, ahol megint egy 3-ast szabálytalankodtam a Megyeri hídig. Onnan az út vezetett a Váci útra, ahol egyszercsak megint megszűnt és járdázhattam az északi vasúti hídig.

Szóval amit kérdeznék tőletek, a rutinos - és főként az arra ismerős - bringásoktól:

Van út, csak nem találtam meg? Merre? Hogyan?
Lehetséges, hogy egy bringaút megy a semmibe és egyszercsak véget ér minden alternaíva nélkül? Mit lehet ilyenkor tenni? Ti visszafordulnátok?
Ki szabad írni, hogy Budapest bringaúton erre-arra, miközben a bringaút egyszerűen nem létezik?
Csak nekem furcsa ez?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése