2009. szeptember 14., hétfő

Csinálok egy olcsót

Annyira nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy hogyan is oldjam meg a belvárosba tett útjaimat bringával, hogy talán pont a fától nem láttam az erdőt.
Ma meg nagyjából - és nagyban Bence barátom ötletén felbuzdulva- amolyan homlokra csapós ötletem támadt.
Mi a bajom a belvárossal? Hát az, hogy a kedvenc bringámat nem akarom otthagyni sehol, ahol ellophatnák.
Lehet rá nagyon erős lakatot tenni, meg bringariasztót meg mindenféle dolgot, de asszem a legegyszerűbb az lesz, ha veszek egy nagyon olcsó cangát.
Honnan?
Amikor a kilencvenes évek elején, munka mellett a másoddiplomámat csináltam, majdnem éhenhaltam. Ugyanis akkor 23000 forintot kerestem, a suli meg havi 13000 ezresbe volt. Hogy jön ez ide?
Mivel lopni nem akartam, azt találtam ki, hogy használt cangákat javítottam fel. Akkor volt egy bejáratott módszerem erre, ugyanis Devecserben, amely még így is ismeretes: a Lomis Város, arra álltak rá a lakosok (főként a romák), hogy Ausztriából hordták/ják be a cuccokat. Így aztán egészen jó minőségű bringákat lehetett és lehet még ma is venni, amelyeknek a legnagyobb baja az, hogy a kicsit jobb életszínvonalon élő osztrákok megunták, és vettek helyettük jobbat.
Ezekkel a bringákkal többnyire annyi dolog van, hogy a gumikat és a fékeket, néha a bowdeneket és az ülést kellett cserélni, meg a csapágyakat átnézni. Esetleg pár kormánykesztyű, és már gurultak is.
Szóval most az jutott az eszembe, hogy a régi gyakorlat szerint veszek egy régebbi cangát és kicsit rendberakom.
Így ezután simán elmehetek akárhová és nem kell azon izgulnom, hogy mikor lopják el.
Azon is gondolkodtam, hogy mit fog szólni a párom, ha a lakásban, a nagyszobában a két bringa és a szobabringa mellett megjelenik majd egy ilyen retek is.
Aztán rájöttem, hogy nem kell a szobában tárolnom, mert idehaza sem kell félni attól, hogy ellopják.
Szóval valahogy úgy lesz ez, mint a Vukban, ahol Vahúr és Fickó a házban hédereztek a kényelemben, míg szerencsétlen kuvasz a ház előtt az esőben tette a dolgát.
A hétvégén ki is nézem magamnak az én kuvaszomat. A lehető legvacakabb külsejűt, hogy ne vessen rá szemet senki. Azzal majd mehetek boltba meg a postára a Nyugatihoz. Sőt, moziba is. Ellopják? Na és?
Már csak egy felső limitet kell kitalálnom. Azt hiszem ez egy kompromisszumos 5000 HUF lesz.
Ha megvan, majd leírom és linkelek képeket is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése