... pedig a Nyugatiba érkezik meg a vonatom és onnan megyek tovább a Dózsa György út felé. Mégsem idegeskedem, mert semmit nem fogok érezni az egészből.
Ha esetleg nem lenne világos, novembertől elkezdik a 3-as (kék) metró felújítását. Már most tudható, hogy a pesti nép szívni fog. Miért? Mert a kék metrón egyszerre 15000 azaz tizenötezer ember utazik és a pótló buszok a legnagyobb jóindulattal is csak 8000 azaz nyolcezret fognak tudni elszállítani. (A kék metró egymaga annyi utast szállít, mint a teljes MÁV együtt az egész országban.) Ezt írják a lapok, én meg hiszek nekik. A már megszokottan dilettáns és egyben autópárti városvezetés úgy képzeli el, hogy a metrópótlók majd elférnek egy sávon, ezért nem vesz el az autósoktól egy sávot sem. Így még az a 8000 utas sem lesz igaz, mert a buszok (is) szépen álldogálni fognak a gigadugóban, ami várható minimum a Kiskörúton. És mint tudjuk, ha Budapesten egy utca beáll, az egész város beáll.
Szóval lesz itt szívás, de rendesen. De nem nekem.
Én ugyanis (mint mindig) a Nyugatiban leszállok és bringára pattanva 4 azaz négy perc alatt megteszem a Nyugati-Dózsa György út közötti távolságot.
Ahogyan minden reggel, lassan 3 éve, fütyörészve fogok eltekerni a kihalt mellékutcákon, vagy ha úgy tartja kedvem, a dugóban álló autók mellett.
Miért írom ezt a posztot? Kárörvendő vagyok?
Ez is benne van, de kis mértékben. A valós indok, hogy szóljak: addig kezdj el gyakorolni a még kényelmesen járható forgalomban, amíg nem késő. Nyáron szokj hozzá a bringázáshoz és a kellemes szeptemberi időben, fokozatosan szoktasd magadat a közelgő télhez. És ha így teszel, akkor novembertől meg sem fog kottyanni Neked egy kis későőszi-koratéli időjárás, ahogyan röhögni fogsz télen is az egészen.
Mert bringázni minden évszakban lehet és idén ez lesz az egyetlen megoldás.
A metrófelújítás ugyanis mattot fog adni a városnak, így ideje még előtte berosálni, ha érted, mire gondolok...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése