2009. október 19., hétfő

Deppy nation

Honnan a cím?
Volt az Ace of Base együttesnek egy száma, Happy Nation címmel. Az emberek barátságáról és a jóra való törekvésről szólt, mindez sajnos diszkós köntösbe bújtatva. Szirupos volt, de sikeres volt. Persze maga a zene is vitte és legtöbben nem is értették a szöveget. (Ha valakit érdekelne, íme: http://www.youtube.com/watch?v=bB9cnSQ0tFI)
A minap viszont hallottam egy szóferdítést vele kapcsolatban és leesett a tantusz: ezek vagyunk mi.
A depi nésön. Depressziós egy nemzet...
Persze meg van az okunk rá, ha néha depisebbek vagyunk. Sokan elvesztették a munkájukat, lakásukat, kocsijukat. A többieknek még megvan - ez vagyok én is például, ki tudja meddig - de még többet kell dolgozni érte. Nem mondom, hogy könnyű és nem is akarok pálcát törni senki felett, hiszen mindenki maga érzi, ha már túl sok neki.
Mondogatták viccesen, hogy ha mi belépünk valamibe az tönkremegy és az Unióval kapcsolatban még az is lehet, hogy igazuk lesz. Amikor végre kezdett volna egy kicsit jobb lenni, hát nem be***** nekünk ez a válság, mint a Szentkúti búcsú...
Volt pár jó évünk, amikor kicsit jobban éltünk. Már akinek volt... Na, ezek már depis gondolatok...
De nem erről akartam írni, csak elkalandoztam.
Inkább arról szeretnék írni, hogy hol a kiút.
Akár hiszitek, akár nem: a bringa segít ebben is.
A bringa olcsó. Szórakoztat és megmozgat.
Ha bringázol nem autózol és nagyon sok pénzed marad meg.
Ha bringázol, nem ülsz a dugóban és sok időd marad meg.
Ha bringázol, mindig odaérsz mindenhová, soha nem késel el, mindezt úgy, hogy nem is nagyon kell ráhagynod, mert a bringa halálpontos.
Ha bringázol és megtalálod a saját tempódat, még idegeskedni sem fogsz.
Még ezeken a vacak utakon is a bringa a legjobb megoldás.
Tapasztalatból beszélek. Én magam is sokat változtam amióta tekerek. Nyugisabb vagyok. Egészségesebb vagyok. Vékonyabb vagyok.
És a kedvem is jobb. Naponta egy óra felhőtlen örömben van részem, mert a bringa örömet okoz.
Ha már válság van és nem jut sok öröm, mindent meg kell becsülni.
Ha depis vagy, a menetszél elfújja.
Ráfér erre a depi nésönre egy kis extra öröm...
Természetesen nem ilyen egyszerű a képlet, de olyan gondolatok ezek, amiket érdemes továbbgondolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése