2009. október 2., péntek

Bringás jogsit!

Olvasgatva és videókat nézve azt veszem észre, hogy egyre inkább terjed az a nézet, hogy a bringásoknak nincs jogosítványuk.
Ha a bringázáshoz nem kell KRESZ vizsga, akkor ebből az következik, hogy nincs is?
Kérdezem: honnan veszik?
Abból, ahogyan egyesek közlekednek?
Nem mérvadó. Szelíden hadd emlékeztessek mindenkit egy tévéműsorra, amely nem is volt olyan régen és amelyen az ország - ha jól emléxem - több mint 90%-a megbukott KRESZ-ből. Ha valakinek van pontos adata, ne kíméljen!
Csak azért hozom fel, mert szerintem a kedves vezető viselkedéséből nem lehet arra következtetni, hogy nem vizsgázott, vagy egyszerűen nem hisz a KRESZ-ben (George Carlin, magyar hangja Galla Miklós).
A magam példáját hadd mondjam el:
15 éves korom óta van jogosítványom. Akkor tettem le a segédmotoros vizsgát, ez egy kis fehér lapocska, amely állati erővel vont jármű hajtására is jogosít. Lásd még: hajtási engedély.
Aztán 17 évesen lett autós jogosítványom, azaz "B" kategóriás. Hivatásos PÁV-val.
20 éves voltam, amikor - gépész hallgató koromban - letetették velem a teherautós vizsgát is, azaz a "C"-t, mondván, ha ilyenekkel foglalkozom, vezethessem is azokat.
22 éves voltam, amikor friss diplomásként egy autóalkatrész tároló raktárban lettem kisfőnök és egy beosztottam rádöntött vagy 300 kipufogócsövet egy másik kollégámra targoncával. Ennek következtében azonnal mindenkit beiskoláztak targoncás tanfolyamra, azóta van targoncás jogsim is.
A seregben szereztem harckocsivezetői jogosítványt, így T54, T72 harckocsikat jogosultan vezethetek (vannak ezek még?), de még BMP-re is kaptam jogosítványt, hátha a gépesített lövészekhez szipkáznak be háború esetén... Azt azért remélem, hogy ennek a három jogosítványomnak nem veszem hasznát soha, főleg nem Budapest utcáin...
Nagyapám a vasútnál dolgozott és nagyon ígérgette, hogy elvisz majd mozdonyozni. Sajnos a sors közbeszólt, de éppen 3 éve gyereknapon - mint nagy gyerek - nosztalgiából a Vasúttörténeti Parkban kipróbáltam néhány mozdonyt és a végén megajándékoztak egy tiszteletbeli mozdonyvezetői jogosítvánnyal.
Na, abbahagyom az ökörködést. Mindössze annyit szeretnék jelezni, hogy Nekem van jogosítványom, a közúti közlekedésre ezek közül HÁROM jogosít fel.
Ha szabálytalankodom, akkor az azért van, mert egyszerűen olyan vagyok, mint a legtöbb ember.
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy a bringával közlekedők közül kinek van jogosítványa. Milyen az arány?
Szerintem megdöbbentő adatokat fogok prezentálni, amikor amolyan magánakcióban a jövő héten egy lámpánál végigkérdezem az összes bringást. Ez valószínűleg valahol a Budai Bringagyászon lesz.
Ha van kedved, valahol a város másik pontján tedd meg Te is! Annyit kérek, kérdezz végig legalább 100 embert és írd össze, ebből hánynak és milyen kategóriás jogsija van.
Az adatokat összesítjük és megírjuk itt. Csak mert kíváncsi vagyok, miről is beszélnek azok, akik a bringások vizsgáztatásáért kardoskodnak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése