2014. január 28., kedd

Gyorsjavítások a bakfison

Vannak tárgyak, amelyek annyira hozzánőnek az emberhez, hogy nevet is kapnak. Eddig az autóimat neveztem el például, de ezzel gondolom vannak páran így.
Most meg azon kaptam magamat, hogy a dobozos bringámat úgy nevezem, hogy "A bakfis".
Hogy elugrom a boltba a bakfissal. Vagy hogy kellene egy új gumi a bakfisra.
A dolog onnan ered, hogy a hasonló szállítóbringákat bakfiets-nek hívják, ez meg kiejtve közel van a bakfishoz.
Illik is rá, mert lassan tényleg tini a kislány, és nálam fog megkamaszodni, majd komoly felnőtt nővé fejlődni.
És ha már hosszú távon tervezek vele, nameg nevet is adtam neki, hát megérdemli a gondoskodást.
Akik Követik a dolgaimat, azok látták az első fotót róla, amikor éppen a vonaton hoztam hazafelé.
Jobban megnézve látszik, hogy a fa doboz szélei kaptak már rendesen, nem túl szép kopások láthatók rajta. Mivel ilyenkor télen az ember nem nagyon szeret hideg műhelyekben kushadni, gyorsan kapott egy kis javító festést az elmúlt szép napos vasárnapon és máris jobban néz ki matt feketében. Íme:
A matricákat Máté iránti tiszteletből meghagytam és ha nem kell cserélni a dobozt, meg is hagyom. Maximum teszek melléjük még párat. Például a Balaton-körét, mert áprilisban ezzel fogom megkerülni a Balcsit. Sima bringával már ötször megkerültem, most beleviszünk egy kis kihívást és ezzel a dobozossal megyek neki. Kemény lesz, de én kemény vagyok. A célom bizonyítani, hogy lehet tartani a lépést hosszú távon is a hagyományos bringákkal.
Ehhez persze kellenek még tuningok rajta addig. Ilyen tuning a vadiúj hátsó gumi, amely egyrészt egy centis futófelületen érintkezik az aszfalttal, másrészt 4,5 BAR-ig fújható.
Az előző gumi kicsit kopott is volt, nameg maximum 2,5 BAR-t volt szabad belé nyomni, amitől lapos volt és visszafogta a biciklit. Ezzel a kükeményre fújható gumival meg úgy siklik, mint a szél. Ha külsőt cserélek, akkor belsőt is. És ha már kiszedtem a kereket, és ezért levettem az agyváltót a tengelyről, be is állítottam. Néha kicsit félreváltott. Most már nem. Úgy működik, mint a Doxa.
A következő tuning egy agydinamó lesz és egy LED első lámpa. Látni kell, nameg látszani is. Az agydinamóról táplálni fogom Sanyi barátom továbbfejlesztett találmányát, a Bike2USB 2.0-át. Ez egy olyan ügyesség, ami az agydinamó áramát USB aljzatra teszi ki, így lehet vele kütyüket tölteni. Régóta van már egy ilyenem, imádom, Most elkészült az újabb változat, amelyet két különböző áramforrásról lehet megtáplálni egyszerre. Így az agydinamó mellé beficcen majd egy-két napelem is. Majd írok róla egy nagy tesztet hamarosan.
Hamarosan némi matricázás is várható, mert a bringa nagy felületekkel rendelkezik, amelyeket ki kell használni például ennek a blognak a népszerűsítésére is. Persze a viszikli.eu felirat megmarad, szintén hálám és tiszteletem jeléül.
Ne menjenek sehová - hacsak nem bringázni egy jót -, mert hamarosan jelentkezem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése