2009. szeptember 14., hétfő

Büntetnek a Margit híd járdáján

Pápá MargiT Híd, szevasz ÁrpáD Híd. Ezentúl a TH helyett a DH lesz az útvonalam.
Egyszerűen megúntam.
Amióta bringával járok dolgozni, mindig a Margit hídon jártam át. Amióta bringával járok dolgozni, mindig a déli járdán. Amióta bringával járok dolgozni, mindig 10-el, a gyalogosok zavarása nélkül, ahogyan ebben a blogomban írtam is: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090811/elcsattogok
És amióta bringával járok, a legtöbb bringás úgy húz el mellettem a járdán, mint a szélvész.
Amióta újítják fel a Margit hidat, azóta a motorosok is úgy húznak el mellettem a járdán, mint a szélvész.
Persze mindig is bosszantott, mert tudtam, hogy ez lesz a vége. Ma reggel a SZOKÁSOS útvonalamon megyek, és ott áll egy rendőr. Ahogy elmentem mellette, az orra alatt motyogott valami ilyesmit: "Toljuk".
Mit motyogsz? Mit toltok? Aztán pár méter múlva rájöttem, mit is akart velem közölni: toljam a biciklit.
Hát én úgy tudom, hogy a KRESZ szerint a gyalogosok zavarása nélkül a járdán is lehet kerékpározni, max 10-zel. Ezt tettem.
A híd túloldalán két másik rendőr veszekszik a bringásokkal és lobogtatja a csekkönyvet, hogy ebbe fogja őket felírni és akkor majd fizethetnek.
Gondoltam, megkérdezem mi is a helyzet.
Azt mondja a rendőr, hogy nem a KRESZ 54§-ba ütköztetnek, hanem a rendőri intézkedést bíráltam felül. Ugyanis ha ő azt mondja, hogy toljam, akkor tolnom kell.
Mivel tudom, hogy Ő utasítást hajt végre, nem vitatkoztam vele, ezt kifejezetten a tudomására is juttattam. Tehát ha nem vitatkozunk, csak beszélgetünk, akkor magyarázza már el nekem, miért!
Azt mondta a kollégája - nagyon udvarias és türelmes hölgy - hogy ugye láttam a tévében a riportot, amelyben a motorosok és a biciklisek kerülgetik a gyalogosokat a Margit hídon. Na emiatt a riport miatt állnak most ők itt, a túloldalon a kollégájuk és a szigeti felhajtónál a harmadik egység. Minden kerékpárost figyelmeztetnek, így aki a másik oldalon bringán ülve érkezik, azt mebüntetik. Mintha 30000 HUF-ot is emlegetett volna, de ez nem biztos...
Szóval az észrevételeim azok számára, akiket hasonló indokkal akarnak megbüntetni:
Mi alapján bizonyítják, hogy nekem is szóltak? A híd túloldalán miként azonosítanak majd? "Az a piros kabátos bringás, fekete biciklivel?" Amíg ott álltam beszélgetni, legalább 10 olyan bringás haladt el mellettünk, akikre ráillik ez a személyleírás. Egyébként is, amikor elhaladtam akoléga mellett, még nem volt rajtam az esőkabát, a híd közepén vettem fel, mert fújt a szél és fáztam...
Persze el tudom képzelni azt a szitut, hogy nem szállok le, erre utánam fut a rendőr, leterít, megbilincsel és előállít. Na, ez esetben meg tudnak büntetni. Azt is el tudom képzelni, hogy a bringás rendőröket állítják oda (mind a kettőt, aki van Budapesten), azok jönnek utánam és az "fognak el". Én leszek az év bűnözője, aki magam MINDIG 10-zel tekertem ezen a hídon, már akkor is, amikor még szó sem volt felújításról. És az elfogás pillanatában is.
És a másik vonatkozása: amikor otthonról indulok, már egész úton azon fogok molyolni, filózni, polemizálni, idegeskedni magamban, hogy vajon ma reggel milyen attrocitás ér a MargiT Hídon, azaz a TH-n.
Úgyhogy nem!
Én azért bringázom, mert szeretek, élvezem. Ez a hobbim és egyben a napom egyik legjobb része.
Nem fogok hát idegeskedni azért, mert valami hülye nagymagas parancsnok nem tud árnyaltan gondolkodni és MINDENKIT fenyít pár hülye miatt.
Megyek ezentúl a szépen felújított bringaúton az Árpád híd és a Margit híd között a budai oldalon maradva és tojok a Margit hídra! Szerencsére megtehetem, hiszen kilométerben szinte ugyanannyi, ahogyan időben is.
Azoknak, akik kénytelenek a TH-n átjárni: részvétem!
Azoknak a motorosoknak és bringásoknak, akik a magatartásukkal - száguldozás, csöngetés és társai - ezt az egészet "kivívták" nekünk: köszö'm szépen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése