2014. szeptember 8., hétfő

Monoblokk csere, avagy amikor nincs értelme barkácsolni

Amolyan kétkezi, minden iránt érdeklődő emberként egy csomó dolgot képes vagyok magam is megoldani. Biciklit például csukott szemmel szerelek (vagy tök sötétben, zuhogó esőben, országút szélén, ilyesmi...). De vannak olyan esetek, amikor nem éri meg barkácsolni.

A minap kilazult a reku (fekvőbringa) hajtóművében valami és ettől a hajtókarok elkezdtek lötyögni. Határozott kottyanás volt érezhető minden tekerésnél. Persze mikor lazuljon le, ha nem éppen egy túra első részén... Így kénytelen voltam végigtekerni így a Pilisi tekerőt. Próbáltam kímélni a bringát, ami persze lehetetlen.

Hazaérve a Józsival, a szomszédommal megnézegettük, hogy mi is lehet a baj és azt láttuk, hogy a monoblokkban történt valami.
Nekiálljunk megcsinálni? Próbálkoztunk, de hamar rájöttünk, hogy nincs értelme. A monoblokk kihajtásához kihajtó szerszámra van szükség, ami nekem nincs.
Sőt, a hajtókar levételéhez is szerszám kell, ami nekem megint csak nincs.

Így inkább szervizbe vittem.
A szerviz 10.00-kor nyitott, előzetesen leegyeztettem e-mailben, hogy jövök. (Megjegyzem, hogy az egyetlen szerviz ez Budapesten, ahonnan még sosem küldtek el és most is írtak azonnal, azaz reggel 6.50-kor, hogy jöjjek csak, megoldják a problémámat... na, ilyen hely a BigBike). Nyitásra ott is voltam.
Mivel a srácokkal régóta nagyon jóban vagyunk (nem nehéz, mert jó fejek mindannyian), megengedték, hogy lemenjek velük a "barlangjukba" és nézzem, amint varázsolnak.

Természetesen volt nekik mindenhez speciális kulcs, így nagyjából fél óra alatt hajtókarok le, monoblokk ki, új monoblokk be, hajtókarok fel és készen is voltunk.

És ha már ott voltam, megnézték a fogaskerekeimet és a láncomat is. Szerintük a telet még kihúzom ezekkel (kár a sárba, sós hólébe az új lánc és fogaskerék), aztán tavaszra majd újítunk.


Összegezve tehát szívhattam volna odahaza, leverhettem volna a kezemet ezerszer, szétcseszhettem volna a monoblokk körmeit, hogy aztán már speciális szerszámmal se lehessen kivenni. És tökig olajos lehettem volna mindettől és még akkor is csak ott tartottam volna, hogy ki van szerelve a rossz monoblokk és helyette kell egy jó, amit meg kell venni, be kell szerelni, mégpedig szakszerűen.

Ehelyett 1500 forintért megvolt minden (nameg a Shimano monoblokk ára ami 3000 HUF).
Én azt mondom, 1500 forint az az összeg, amiért nem állunk neki buherálni, hanem rábízzuk a profikra...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése