2014. február 16., vasárnap

Barkóba

- Na mi van a csomagtartómban?
- Bicikli.
- Na jó, de mennyi?

A régi japán kisgyerekes vicc jutott az eszembe. Ott hifitoronnyal barkóbáztak. Mert hogy olyan kicsik, hogy több is elfér az ember markában. Na, az összecsukható bringa meg olyan kicsi, hogy több is elfér egy átlagos autó csomagtartójában. Még akkor is, ha rendetlenség van...
Szóval régen vágytam én már egy összecsukható bringára, amit a vasúton ingyen szállíthatok. Mert az a havi 11200 forint, amit a 49900 forintos havi bérlet mellé elkérnek a bringaszállításért, nos enyhén szólva is pofátlan. Főleg azt tekintve, hogy az ember ezért a pénzért semmi extrát nem kap, csupán felszállhat a vonatra. Már amelyikre. A nemzetközi gyorsra, na meg a vonatpótló buszra ugyanis nem. Így nem elég, hogy az ember a lerohadt vonat miatt vár vagy egy órát valamelyik vasútállomáson, a kifizetett bérlet ellenére mégsem szállhat fel a mentesítő vonatra. Ha megy a vonat rendesen, akkor is többnyire húgyszagú kerékpárkocsikba kényszerítenek, mert valami barom jó ötletnek gondolta a vécét a kerékpárkocsiba tenni. Így én mostanság az ilyen vonatokon (Fecske) nem a bringakocsiban utazom, hanem az első peronon inkább. Mert az nem tilos. Szóval ezért a gyenge dologért nem szívesen adnék pénzt, ha nem muszáj.
A Decathlonban jártomban-keltemben mire leszek figyelmes? Hogy részletre lehet vásárolni összecsukható bringát. Ahogy nézem a havi részleteket, hát nem azt látom, hogy olcsóbbra jön ki, mint a havi bérlet? Pár hónapig tehát nemhogy ingyen van a részlet, hanem még vagy 2 ezressel olcsóbb is, mintha a nagy kerekű bringát vinném bérlettel a vonaton. Merthogy a vasúton a 20 colos, vagy annál kisebb kerekű bicikli ingyen szállítható. Így aztán ha nem is volt szándékomban összecsukható bringát venni, csak megvettem. Ha lejár a részlet, akkor meg havonta 11200 forintot spórol majd nekem. Gyere a papához!


Ráadásul ezt olyan kicsire össze lehet csukni, hogy poggyászként felszállhatok vele bármire, amire a gyalogos felszállhat. Úgyhogy szaporodnak a különleges bringák az udvaron. Bizonyára feltűnt, hogy a bringa kicsit világít a vaku fényében. Naná! Az első dolog bringavásárlásnál, hogy az ember Pestkompatibilissé teszi. Látszani kell. Mivel én magam a kukás mellény nagy ellenzője vagyok, a bringáim világítanak. Már régóta matricázom a bicikliket, sokkal biztonságosabbak így. Ma délután a szép új foldingot is bematricáztam, holnap már ezzel megyek Büdipestre.
Persze adtak hozzá lámpákat is, de oldalról nem nagyon látszik az ember, ha csak lámpával világít. Hogy a bringa miként teljesít a városi forgalomban, arról írok majd. Mindenesetre ma kipróbáltam itt Szobon, a hétsebességes váltónak köszönhetően száguld, mint a szélvész. Holnap lesz döbbenet, amikor öltönyben begurulok vizsgáztatni ezzel a csodabringával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése